Dårar kom och dansa med mig

Jag har köpt min biljett,
jag står på perrongen.
Ett underligt tåg!
Det är sista gången
jag reser men vet inte vart eller hur.
Jag frågade om det fanns retur,
då log han i luckan och stack ut sin näsa
och sa´att det var en enkel resa.
Så ofantligt enkel.

Så går jag in i min sovkupé.
Tänk, något bagage har jag inte mé.
Allt verkar så underligt - här är konduktören,
men han bär ej uniform med knappar och snören.
Märkvärdigt att jag inte är rädd.
Jag ligger så stilla i min bädd.
Han ler så vänligt, han klipper biljetten
för sista resan till himmelska rätten.
han mumlar faderligt: "Det blir inte värre.
Sov gott och lugnt, jag skall väcka min herre."


Lev livet de går inte i repris, dårar kom och dansa med mig


                                                         image8

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0