unga mammor

När är man redo egentligen för att skaffa barn? Hur vet man det?! är det en känsla man får i kroppen eller är det bara så att man vet när man väl får det?
Jag tycker det är jätte roligt att sitta och läsa andras bloggar om barn och hur de klarar sig så otroligt bra, när de skriver alla små sker de börjat gjort osv.. man blir alldeles varm i kroppen.

Men jag tycker endå att det är tragiskt med människor som skaffar barn bara för att, jag förstår inte riktigt grejen. Man skaffar barn även fast man inte har "det där", man har alltid varit en person men sedan ändrats på en vecka. Man träffar en tjej är lite små kära sedan efter en månad så ska man skaffa barn? (planerat dessutom) när ingen utav dem är redo, båda är fortfarande i de stadiet "party drugs and rock n roll". Huh? ni barn? nu? nää?
Nej de tycker jag inte! inte om man ens är trygg nog i sig själv att man kan sluta leva i en drömvärld.

Men sedan finns det de som lever utanför bubblan, som faktiskt har båda fötterna på jorden.. Det är de få mammor som jag beundrar. Jag tycker många kritiserar unga mammor alldeles för mycket men på något sätt så tror jag också de mammor tar åt sig och blir starkare. Nästan alla vuxna säger att man ska inte skaffa barn som ung och man ska faktiskt ha en fast lön osv, de tror jag nästan vi alla har hört någon gång. Men varför är det så att de unga mammorna som inte har pluggat tills de är 35+ klarar sig så jävla bra i systemet? JO eftersom de har faktiskt båda fötterna på jorden och de är medvetna om att de kommer bli kämpit men de gör inget.

De är medvetna





image62





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0