Varje dag är en kamp

Igår var Olle Waller hos oss, riktigt roligt men jisses vad gammal han har blivit? Han hade föreläsning , men jag måste då säga att den goa gubben har både humör och koll på vad han pratade om!

Sedan kom Åsa som pratade om Hiv, hon själv var hiv positiv och hon berättade hur hon hade legat på dödsbädden men sedan kom de på bromsmedicinen. Helt fantastiskt hur långt de har kommit med forskningen, just att idag kan man faktiskt leva med HIV/ Aids nästan helt normalt, som vilken människa som helst. Hennes historia berörde mig otroligt mycket, hon uppmanade alla att man faktiskt ska gå och testa sig eftersom det blir mer vanligt med åren.
HIV testet är det billigaste testet man kan göra.

Jag beundrar Åsa verkligen som fick Hiv när hon var bara 23-24 år, och sedan som 28 åring låg hon på dödsbädden. Hon fick det utav hennes pojkvän som hade varit nere i Afrika och jobbat med hans föräldrar, Adam som hennes pojkvän hette dog i hennes armar på huddinge sjukhus. Han vart blind och dement, år 96 - kom de på bromsmedicinerna som Åsa fick men Adam klarade sig inte han var redan så dålig.
Idag lever Åsa ett helt normalt liv, hon är gift  med en man som inte är hiv positiv och de försöker få barn.
I dagens läge går det att skaffa barn fast en man har Hiv, helt otroligt jag beundrar verkligen de som fått ment för livet och fortfarande kan leva så gott som ett normalt liv .Varje dag är en kamp. 

HEJA FORSKNINGEN!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0