Kvinnor går ej att köpa

Jag vill inleda detta inlägg med att jag har skaffat ny blogg, jag ska lämna ut adressen så fort jag är klar med allt. Varför jag valde att skaffa ny blogg är först och främst för att jag ogillar namnet jag har just nu. Men också för en ny och fräsch start i mitt liv kan man säga, börja om från början med en ny fräsch blogg så om någon känner sig villig att göra en lätt design så hojta till! ingen skulle bli gladare än jag!


Det går inte att köpa kvinnor, hur mycket än killar försöker. Jag tycker det är otroligt sorligt men också brist på självkänsla hos män som försöker på det viset. Men jag utgår från mig själv och jag skulle aldrig låta mig köpas, ALDRIG. Det spelar ingen roll om dom kan ge mig hela världen, man kan inte köpa lycka men varför ska det då vara så svårt att förstå? Ett smycke ger mig inte lycka, ett slott i Paris ger mig inte lycka. Men varför låter vissa sig köpas?
Igår förstod jag att allt för denna person handlade om pengar, allt rörde sig om pengar..? Men han satt och framförde sig som om pengar inte hade något värde i sin vardag - vilken miss!
Vilken miss jag gjorde som trodde att jag träffat en man som hade båda fötterna på jorden...
Det värsta är nog att han sitter och säger hur han förstår mig, han förstår att jag sitter i en jobbig sits men endå så försöker han få mig "tyst" och vill ge allt jag pekar på just för att få mig lycklig. Vad är det för människa jag träffat? Hur man än försöker få honom att förstå att man inte vill ge sig in i något nytt så verkar han förstå för stunden. Men det hinner knappt gå ett dygn innan han glömt vad jag sa. Då kommer köpberoendet, kan man kalla det så?
Vissa kvinnor kanske skulle tycka det var gullig men jag blir bara spyfärdig, jag vill inte kunna få allt jag vill. Jag vill jobba för det.
Tillslut känner man en viss skuld till personen, han vill ju bara vara snäll? Det är ju jätte sött - JA till en början. Men vilken tur jag har som inte låter mig köpas.

En fråga- hur kommer det sig att kvinnor låter sig köpas? Är det pga att de känner en stor saknad efter lycka?





Kommentarer
Postat av: Jennifer

Jag kanske inte kan köpa dig för pengar.

Men charma dig med min kärlek borde väl gå?

Love U stump!

2008-09-19 @ 15:41:21
URL: http://jenniferpavlovic.blogg.se/
Postat av: Peete

Vist skrivet av dig min vän. Förlåt för mitt SMS tidigare, det var vid eftertanke ganska respektlöst och kallt av mig. slår mig själv med en spade



Pengar gör inte mig lycklig, kanske tillfälligt vissa gånger (klyscha...) när jag köper bira och har druckit upp den. Skämt åsido så kan pengar vara en förutsättning för att bli lyckligare. Det beror helt och hållet på vem som håller i dom och hur man hanterar dom! Kasta pengar på folk och du blir ett lätt byte för ytlig vänskap.



Sköt om dig!

2008-09-19 @ 16:32:34
URL: http://sallskrack.blogg.se/
Postat av: Lina

Go girl :) / Mamma

2008-09-20 @ 11:07:27
URL: http://flachsbinderl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0